前陣子在聽Guy的歌,點錯點到這首Stand By You (讓我想到Stand By Me

不難看出Marlisa有亞洲血統,來自一個菲律賓家庭,移居澳洲雪梨,在選秀節目中脫穎而出。

必須強調一下她只有15歲阿<<<<超年輕的

原本以為ESC澳洲有望選她的(歐洲愛年輕人XDD)最後卻是選歲數是她兩倍以上的Guy Sebastain吶w

Marlisa的Voice真令人驚豔!!

 

 

The hurt in your eyes will never disguise the spark that lived there before

你眼裡的創傷掩不了你內心曾有的光芒

And I know that you're so much more

而我深深知道你的潛力

Than you're showin'

遠比你表現得多

The clouds in your head will bring you to tears but I will catch every drop

你心中的烏雲將使你泫然欲泣 但我願接下你每一滴淚

Even if it don't ever stop

即使它好像永遠不會停

Cause you're worth it, you're worth it

我知道你值得 你值得

When you fight for every breath

當你在為每一刻奮鬥

And the waves are overhead

彷彿浪濤達到巔峰

Let me lay your mind to rest

讓我將你的心平定下來


I will stand by you

我會站在你這邊

When all of your dreams are shattered

當你的夢想如玻璃般破碎

And your world is left in tatters

而你的世界已被蹂躪的一無所有

When you're lost we're lost together

當你已迷失自我 要記得我們是一起的

I'll stand by, I will stand by you

我會站在你這邊

If black is your brightest color

若黑已是你最亮的顏色

If hurt is your only lover

若傷痛成了你唯一的愛人

When you fight, we fight together

當你奮鬥 就是我們一起拚命

I'll stand by, I will stand by you

我會站在你這邊

I will stand by you

我會支持你


The war in your head will shoot you down dead

你腦中的戰爭只會讓你一槍斃命

So don't even try to win

所以別想著贏了

Is it worth it all in the end

衝突到最後會值得嗎?

I don't think so

我不認為

Try to embrace the lines on your face

心然接受臉上的皺紋

The story of who you are

上面刻畫的是你一點一滴的生命故事

Cause I love what I've read so far

因為我熱愛我那生命的故事

I mean it, I mean it

而且是發自內心

When you fight for every breath

當你在為每一刻奮鬥

And the waves are overhead

彷彿浪濤達到巔峰

Let me lay your mind to rest

讓我將你的心平定下來

 

I will stand by you

我會站在你這邊

When all of your dreams are shattered

當你的夢想如玻璃般破碎

And your world is left in tatters

而你的世界已被蹂躪的一無所有

When you're lost we're lost together

當你已迷失自我 要記得我們是一起的

I'll stand by, I will stand by you

我會站在你這邊

If black is your brightest color

若黑已是你最亮的顏色

If hurt is your only lover

若傷痛成了你唯一的愛人

When you fight, we fight together

當你奮鬥 就是我們一起拚命

I'll stand by, I will stand by you

我會站在你這邊

I will stand by you

我會支持你

 

When you fight for every breath

當你在為每一刻奮鬥

And the waves are overhead

彷彿浪濤達到巔峰

Let me lay your mind to rest

讓我將你的心平定下來

 

I will stand by you

我會站在你這邊

When all of your dreams are shattered

當你的夢想如玻璃般破碎

And your world is left in tatters

而你的世界已被蹂躪的一無所有

When you're lost we're lost together

當你已迷失自我 要記得我們是一起的

I'll stand by, I will stand by you

我會站在你這邊

If black is your brightest color

若黑已是你最亮的顏色

If hurt is your only lover

若傷痛成了你唯一的愛人

When you fight, we fight together

當你奮鬥 就是我們一起拚命

I'll stand by, I will stand by you

我會站在你這邊

I will stand by you

我會支持你

 

arrow
arrow

    繪緹 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()