Broken Arrows 收錄自Avicii的 'Stories' 專輯。

Vocal 是Zac Brown Band, 個人也很推荐他們的homegrown哦:))

 

 

Broken Arrows / 心碎之箭

[Verse 1]
You stripped your love down to the wire

你將這份愛拆得四分五裂

Fire shy and cold alone outside

剩那熒熒火光還在冷風中搖曳著

You stripped it right down to the wire

你將它毫不留情地分解了

But I see you behind those tired eyes

而我看見的卻是你眼裡的疲倦


[Pre-Chorus]
Now as you wade through shadows that live in your heart

現在  當你走出你心中的那片陰影

You'll find the light that leads on

你終將看見那盞引領你的燈塔

Cause I see you for you and your beautiful stars

我因為那美麗的雙瞳從此注意你

So take my hand, don't let go

請牽起我的手  別鬆開了


[Chorus]
Cause it's not too late, it's not too late

因為時間還不晚  天還沒亮呢

I see the hope in your heart

我在你心中看見了希望的光

And sometimes you lose it, sometimes you're shooting

有時你感到沮喪   有時你朝夜空

Broken arrows in the dark

射了幾支壞的箭

But I see the hope in your heart

但那仍不滅你心中的希望


[Verse 2]
I've seen the darkness in the light

我曾在光明中看見絕望

The kind of blue that leaves you lost and blind

那樣的憂鬱藍矇住了雙眼  使你迷失自我

The only thing that's black and white

但唯一黑白真實的是

Is that you don't have to walk alone this time

這一趟冒險   你不是一個人


[Pre-Chorus]
We have to tear down walls that live in your heart

我們要突破你的心牆

To find someone you call home

找到屬於靈魂的歸屬

Now you see me for me and my beautiful scars

現在  你因為那些傷痕發現了我

So take my hand, don't let go

所以牽好我的手  別鬆開了

 

[Chorus]
Cause it's not too late, it's not too late

因為時間還不晚  天還沒亮呢

I see the hope in your heart

我在你心中看見了希望的光

And sometimes you lose it, sometimes you're shooting

有時你感到沮喪   有時你朝夜空

Broken arrows in the dark

射了幾支壞的箭

But I see the hope in your heart

但那仍不滅你心中的希望



[Outro]
It's not too late, it's not too late

現在挽回還來得及  別喪氣了

I see the hope in your heart

我看見你心中的希望

Sometimes losing, sometimes shooting

時而失去  時而發射

Broken arrows in the dark

向黑暗的心碎之箭

arrow
arrow

    繪緹 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()