「grace vanderwaal clay lyrics」的圖片搜尋結果

 12歲的美國小姑娘Grace Vanderwaal在選秀節目中以自己寫的歌脫穎而出,她的首張原創EP "Perfectly Imperfect"也得以問世囉:)

很喜歡她輕鬆的曲風,聽著聽著也許心情會好起來噢。

這首歌的歌詞我聽來還頗心有戚戚焉。就我來看,就像是在罵一些白目的男同學吧,以為這樣可以吸引女孩注意嗎?其實只會招來無數的人翻白眼XD

 Clay / 陶土娃娃

 

[Verse 1]

You see a girl in the hallway

在走廊上你看見一個女孩

And you whisper to your friend, "Who is she anyway?"

你輕輕地在你的夥伴耳語 "管她是誰啊?"

You forgot what she looks like in like a day

不過一天 你忘了她的模樣

But your words don't hurt me

但你的話傷不了我

I will be okay

我好得很

 

[Bridge]

'Cause you don't hurt me

因為你們傷不了我

I won't mold to..

而我也不會因你們改變

 

[Chorus]

Your silly words

你們說話那麼沒水準

I won't live inside your world

哪知道你心裡在想什麼?

Because your punches and your names

因為你們的拳頭 你們的壞名聲

All your jokes and stupid games

無聊的玩笑 幼稚的把戲

They don't work

一點意義也沒有

No, they don't hurt

對我不痛不癢

Watch them just go right through me

我只會冷冷地看而已

Because they mean nothing to me

因為我一點也不在意

I'm not clay

我不是陶土娃娃

 

[Verse 2]

You see that girl in the hallway

在走廊上看見那姑娘

Smile on her face as she walks away

微微揚起嘴角走過

Trying to tear her down was your first mistake

讓她難過 是你犯的第一個錯

'Cause little do you know she wasn't built to break

你可要知道 她不是生來給你欺負的

 

[Bridge]

'Cause you don't hurt me

因為你們傷不了我

I won't mold to..

而我也不會因你們改變

 

[Chorus]

Your silly words

你們說話那麼沒水準

I won't live inside your world

哪知道你心裡在想什麼?

Because your punches and your names

因為你們的拳頭 你們的壞名聲

All your jokes and stupid games

無聊的玩笑 幼稚的把戲

They don't work

一點意義也沒有

No, they don't hurt

對我不痛不癢

Watch them just go right through me

我只會冷冷地看而已

Because they mean nothing to me

因為我一點也不在意

 

[Hook]

Try to change my shape

你想改變我

But baby I'm not clay

但寶貝 我不是你的陶土娃娃

Sorry not today

抱歉 改天再說吧

Because baby I'm not..

因為我不是你的魁儡

Try to change my shape

你要我聽你的

But baby I'm not clay

但我不是你的玩具

Sorry not today

抱歉 下輩子再說吧

Because baby I'm not clay

因為我不是陶土娃娃呀

 

[Chorus]

Your silly words

你們說話那麼沒水準

I won't live inside your world

哪知道你心裡在想什麼?

Because your punches and your names

因為你們的拳頭 你們的壞名聲

All your jokes and stupid games

無聊的玩笑 幼稚的把戲

They don't work

對我沒有殺傷力

No, they don't hurt

不痛不癢

Watch them go right through me

我不理會,也不配合

Because they mean nothing to me

因為我一點也不在意

I'm not clay

我不是陶土娃娃

 


 

這是Grace在美國達人秀上唱的版本:

 

"I Don't Know My Name"

 

而說到童星呢,我想順便推薦Kids United(聽名字就知道是聯合國兒童基金會的代言人XD

雖然沒有原創歌曲,但歌聲也很驚人吶。

其中Erza(主唱Hello)我覺得和Grace有一點像,但聲音表現更專業了呢(我個人覺得就目前而言啦~)而她只有10歲阿。

 

arrow
arrow

    繪緹 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()