\\歐洲歌唱大賽將在五月瑞典舉行//

今年的克羅埃西亞(Croatia)Entry我真的是愛慘了!拜託決賽一定要進啊////

Nina在我聽來和Ellie Goulding挺像的,空靈的歌聲尤其在副歌發揮得很棒。

歌詞也十分鼓舞人心,實在是難得的好歌吶:))

 

 

 

Lightning strikes on the sea

海上雷擊不斷

Breaking waves around me

浪花蕩漾包圍著我

Stormy tides and I feel my ship capsizing

海面波濤洶湧  我的船幾乎要翻了

Out of sight, saving shore

在視線之外  那安全海岸

Ever gone, evermore

似乎一去不復返  永遠消失了

Ropes untied, rain that pours

繩索不再牢固  大雨滂沱

The water’s rising

水位暴漲不停

In devastating times I keep this hope of mine

在這驚險的時刻  我總抱著希望

Even in the darkest night

不論天有多黑

 

‘Cause there is a light guiding my way

因為有一道光  始終帶領著我

Keeping me safe when oceans rage

在怒濤澎湃時保護我的安危

There in the sky, hiding away

那遙遠不見的天邊

Never to die and fade

那將永垂不朽  屹立不搖

I know that I’ll find your lighthouse, your lighthouse

我知道我會找到你的燈塔  無垠海上的燈塔

I know that I’ll find your…

指引我方向的燈塔

 

Harbour’s near, no more fear

港灣近在眼前  我不再恐懼

Wall of clouds disappears

雲霧已散去  不再有阻礙

So I steer to the pier

於是我掌舵  航向馬頭

In tears, arriving

我浸在淚中  抵達陸地

 

In devastating times I keep this hope of mine

在這驚險的時刻  我總抱著希望

Even in the darkest night

不論天有多黑

‘Cause there is a light guiding my way

因為有一道光  始終帶領著我

Keeping me safe when oceans rage

在怒濤澎湃時保護我的安危

There in the sky, hiding away

那遙遠不見的天邊

Never to die and fade

那將永垂不朽  屹立不搖

 

I know that I’ll find your…

我知道我一定能看到

I know that I’ll find your…

我相信我一定會找到...

 

‘Cause there is a light guiding my way

因為有一道光  始終帶領著我

Keeping me safe when oceans rage

在怒濤澎湃時保護我的安危

There in the sky, hiding away

那遙遠不見的天邊

Never to die and fade

那將永垂不朽  屹立不搖

I know that I’ll find your lighthouse, your lighthouse

我知道我會找到你的燈塔  無垠海上的燈塔

 

 

另外還有她的另一首單曲:

 

arrow
arrow

    繪緹 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()