IMG_20160917_32281

  

"I knew i loved you then

在內心深處,我知道自己愛著妳

but you'll never know

但妳不會知道的

cause I played it cool when I

我總故作淡定

was scared of letting go."

因為我害怕放手  因而失去妳

 

這首的歌詞太深情了!讓人聽一次愛一次♡

 

說到James Arthur, 上一次聽他唱歌,大概是那首'Impossible'吧。

因為The X Factor而成名的他,這次等了將近四年的回歸,'Say You Won't Let Go'不論是歌聲或歌詞,皆能感受到強烈的情感。新專輯'Back From The Edge將於11月4日發行,而James對於專輯最自傲的仍是"vocal"♡

 

推這個翻唱♡希望你們喜歡噢~

 

  

Say You Won't Let Go / 答應我別走

 

I met you in the dark,

在黑暗中遇見妳

you lit me up.

妳點亮我的宇宙

You made me feel as though,

妳的存在彷彿

I was enough.

為我的生命下了定義

 

We danced the night away

與妳共舞  從夜晚到黎明

we drank too much,

不小心喝了太多

I held your hair back when

我將妳的髮絲往後撥

you were throwing up.

免得讓噁心壞了妳的美麗

 

And then you smiled over your shoulder

於是乎妳揚起嘴角

for a minute I was stone cold sober

頓時我酒醒了過來

I pulled you closer to my chest.

將妳貼近我胸口

 

And you asked me to stay over

妳問我要不要留宿

I said I already told ya

但我早說過了

I think that you should get some rest.

妳需要多休息才行

 

I knew i loved you then

在內心深處,我知道自己愛著妳

but you'll never know

但妳不會知道的

cause I played it cool when I

我總故作淡定

was scared of letting go.

因為我害怕放手  深怕失去妳

I knew I needed you

我知道自己多需要妳

but I never showed.

卻從沒向妳提起

But I wanna stay with you

但我想和妳手牽手

until we're grey and old.

直到天荒地老

Say you wont let go

請告訴我  妳不會放手

Just say you wont let go.

答應我別走

 

I'll wake you up with some

在未來的日子  我會輕聲喚醒妳

breakfast in bed,

在床邊送上早餐

I'll bring you coffee with

一杯咖啡

a kiss on your head.

以及一個吻

I'll take the kids to school,

我會送孩子們上學

wave them goodbye.

跟他們揮手告別

I'll thank my lucky stars

若一切能成真

for that night.

我真要謝天謝地了

 

When you looked over your shoulder

當妳不經意地回首一瞥

for a minute I forget that I'm older

剎那間我猶如回到了年輕歲月

I wanna dance with you right now.

我想回到曩昔與你共舞

 

Oh oh

 

And you look as beautiful as ever,

妳看來總是無與倫比的美麗

and I sweared that everyday would get better

我承諾  每一天都會讓妳享受更棒的生活

You make me feel this way somehow.

每每看著妳  這些想法便一一浮現

 

I'm so in love with you,

我深陷了妳愛的重圍

and I hope you know.

我希望妳知道

Darling your love is more

甜心  妳給我的愛

Than worth its weight in gold

是再多財富也比不上的

We've come so far my dear,

親愛的,我們一路相扶持

look how we've grown.

你我的心也更堅強且成熟

I wanna stay with you

我願跟妳攜手相伴

unitl we're grey and old.

直走到生命的盡頭

Just say you won't let go.

請妳別放開手

Just say you won't let go.

請答應我別走

 

I wanna live with you,

我想和妳在一起

Even when we're ghosts.

即使靈魂都出了竅

Cause you were always there for me

因為你總是在我需要時

when I needed you most.

陪在我身邊

I'm gonna love you til

我會付出所有的愛

My lungs give out.

直到最後一口氣也用盡

I promise til death we part

我承諾  直到生命的終點

Like in our vows

就像在教堂裡誓言那樣

So I wrote this song for you

於是我寫下這首歌

Now everybody knows

讓所有人知道

that it's just you and me

我們要手牽手

until we're grey and old.

一起走完人生旅途

 

Just say you won't let go

請妳告訴我  妳不會放手

Just say you won't let go. (x2)

答應我  請別離開我

 

 


 

延伸聆聽:

 

心思細膩的暗戀情書:No Name

 

Ryan O'Shaughnessy. No Name. 中英歌詞 

 

永不褪色的愛:Wasn't Expecting That

 

Jamie Lawson. Wasn't Expecting That 中英歌詞 

 

 THE OVERTONES <3

arrow
arrow

    繪緹 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()