"Isn't it strange how a life can be changed 
   "人生很妙  只要淺淺 甜甜地一泯
in the flicker of the sweetest smile"   
微笑即能改變下半命運"   
 
言而總之,最近偷偷迷上了這首歌。
 
 
Wasn't Expecting That / 世事無常

 

It was only a smile but my heart it went wild 

只是那嘴角輕輕一勾  即挑起了我整顆心

and I wasn't expecting that 

我從沒料想過

just a delicate kiss, anyone could've missed 

只是那唇嬌貴的一吻  即羨煞了所有旁人

I wasn't expecting that 
我從沒料想過
 
 
Did I misread the sign? Your hand slipped into mine 
是我少注意了嗎?  妳逕自牽起了我的手
I wasn't expecting that 
我從沒奢望過這個
You spent the night in my bed, you woke up and you said 
妳與我同床共寢了一夜  妳醒來告訴我
"Well, I wasn't expecting that" 
"噢  我從沒料到呢"

I thought love wasn't meant to last, 
我以為愛無法常存
I thought you were just passing through 
我以為妳只是位過客
If I ever get the nerve to ask 
如果某天我有了勇氣問妳
What did I get right to deserve somebody like you? 
但我豈擁有權力窺探一位像妳一樣的人?
I wasn't expecting that 
那絕不是我所預期的
 
It was only a word, it was almost mis-heard 
只是簡單的一字  卻小聲得難以分辨
'Cause I wasn't expecting that 
因為這實在太突然
But it came without fear, a month turned into a year 
但那字毫無恐懼地跑了出來   從此一個月成了一整年
And I wasn't expecting that 
我從來沒預料到
 
I thought love wasn't meant to last, 
我以為愛無法常存
I thought you were just passing through 
我以為妳只是位過客
If I ever get the nerve to ask 
如果某天我有了勇氣問妳
What did I get right to deserve somebody like you? 
但我又怎麼擁有權力窺探一位像妳一樣的人?
I wasn't expecting that 
那絕不是我所預期的

Isn't it strange how a life can be changed 
人生很妙  只要淺淺 甜甜地一泯
in the flicker of the sweetest smile 
微笑即能改變下半命運
We were married in spring 
當我們終於在春天結為伉儷
You know I wouldn't change a thing 
妳知道我仍是老樣子
Without an innocent kiss, what a life I'd have missed, 
若不是那天真的一吻  我恐怕只有遺憾終生了

If you'd not took a chance on a little romance 
妳為了羅曼史冒了點險
When I wasn't expecting that 
令我料想不到
Time doesn't take long, three kids up and gone 
時光荏苒  三個孩子長大各自奔波
And I wasn't expecting that 
也讓我感到措手不及
And when the nurses they came, said its come back again 
當護士走來  說兒女們回來時
I wasn't expecting that 
我也未曾料到
Then you closed your eyes, took my heart by surprise 
接著妳闔上雙眼  意外地偷走了我的心
And I wasn't expecting that!
我怎麼從來沒發現
 
 
 
 
 
 
 
OMG是Hudson Taylor 的 Harry!!4年前的他<<
arrow
arrow

    繪緹 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()