是久違的boyzone~轉眼間他們已經成軍二十一年了//

最近發了新專輯<Dublin to Detroit>,相對於今年三月的Collection, 這是一張翻唱的專輯噢。(個人很推薦今年的collection, 二十首的經典老歌居然只有兩百多塊<<無法理解的價格orz)

 好的,這首What Becomes Of The Broken Hearted的原唱是Jimmy Ruffin,我不是很熟,是在1970年代爆紅的一首歌。總之在boyzone優美和聲的演繹之下,變成這張專輯中我很喜歡的歌。

 

As I walk this land of broken dreams,

當我重回這個夢碎之地

I have visions of many things.

我的腦海浮現許多過去的事

But happiness is just an illusion,

那些快樂只是個錯覺

Filled with sadness and confusion.

其實充滿著悲傷與困惑

What becomes of the broken hearted

這些心碎的人怎麼了?

Who had love that's now departed?

是誰的愛已經黯淡失色?

I know I've got to find

我知道我要去找回

Some kind of peace of mind
Maybe.

當初的那些良心 也許是這樣吧

The roots of love grow all around

愛在世界各地生根發芽

But for me they come a tumblin' down.

但對我來說它卻是跌跌撞撞 破舊不堪

Every day heartaches grow a little stronger,

心痛的感覺一天天越演越烈

I can't stand this pain much longer!

我再也承受不了這樣的痛了

I walk in shadows,

我成天走在陰影下

Searching for light.

尋找曙光

Cold and alone,

我又冷又孤單

No comfort in sight.

看不到一點安慰

Hoping and praying for someone who care,

期盼著祈禱著有人來關心

Always moving and goin' nowhere.

總是漫無目的地流浪

What becomes of the broken hearted

是什麼讓大家心碎了?

Who had love that's now departed?

有多少人的愛已經黯淡失色?

I know I've got to find

我知道我要去找回

Some kind of peace of mind

當初的那些良心 

Help me..

幫幫我吧

I'm searching though I don't succeed,

我仍正在尋覓 雖然我仍一無所獲

For someone's love, there's a growing need.

找尋愛,這是我越來越渴望的東西

All is lost, there's no place for beginning,

可是它已消失殆盡 沒有一個完整的開始

All that's left is an unhappy ending.

遺留的 只剩不快樂的結局

Now what becomes of the broken hearted

現在是什麼讓大家心碎了?

Who had love that's now departed?

有多少人的愛已經黯淡失色?

I know I've got to find

我知道我要去找回

Some kind of peace of mind

當初的那些良心 

I'll be searching everywhere,

我會一直地四處尋找

Just to find someone to care.

只想找到一個真正關心我的人

I'll be looking everyday,

我會每天去追尋

I know I'm gonna find a way.

我知道我會找到訣竅的

Nothings gonna stop me now,

沒有任何事可能阻擋我

I'll find a way somehow.

無論如何我會找到一個出口的

I'll be searching everywhere...

我會不斷去追尋...

arrow
arrow

    繪緹 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()