firelight介紹這裡走<(Eurovision song contest官網)

一首輕快的鄉村小品~我非常喜歡

這是2014 Eurovision song contest的Malta(馬爾他)代表,有人可以告訴我主唱彈的是什麼樂器嗎(?)

果然洋溢著濃濃島國風情,然而在這輕快曲風的背後,其實帶點淡淡的哀傷......

Freedom of life, I will express my soul

生命的自由,我會活出自我

Look me in the eye and electrify my bones

凝視我的雙眼,在我的骨子裡通滿電

I ain’t gonna leave until you know my name

在你知道我的名字之前,我不會離開的

Stepping out of the shell, now don’t you step in my way

從框架中走出來,現在請不要擋我的路

Build another wall and watch it crumble by your side

築起另一道高牆,看著它就在你身邊崩解了


I’m coming home 

我正在回家的路上


I’m not holding back no I ain’t wasting time

我不是在退縮,不,我這可不在浪費時間

If you want me near then you must come for the ride

如果你想接近我,那你一定要參加這次的旅行

If your sky will fall, I’ll shelter you from the rain

如果你的天空要塌下來了,我會保護你免於淋雨

There’s not a cloud in the sky that can come in the way

天空中沒有一片雲可以過來阻擋

Roaming through fields, I’m trying to find this new land

在原野中流浪,我試著找到這個新天地

It’s only Because I’m here , I’m finding gold in my hands

就只是因為我在這裡,尋找手中的金

I’m coming home

我在回家的路上

I'm coming home 
我在回家的路上

 

Trying to build up the words to say what you mean to me

我試著表達更多你對我的意義

Gonna open your eyes and let you know what I mean

要張開你的雙眼,讓你明白我的意思

Ohh aaahhh
Ohh aaahhh

Gonna take on this journey feel the light getting warm

我要繼續這段旅程,感覺陽光愈來愈溫暖了

Freedom of life, I will express my soul

生命的自由,我會活出自我

 I’m on the road coming home.

我正在凱旋歸國的路上


I’m coming home 

我正在回鄉的路上

I'm coming home

我正要回家去了

I'm coming home

我正在凱旋歸國的的路上

I'm coming home

我要回家了

(影片的最後:100年前,西元1914年,一次世界大戰,有些人永遠回不到家)

arrow
arrow

    繪緹 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()