首先看歌名,認識我的就知道會先想到誰~

當然是U2啊ww回顧這裡走(link<<),再者是女神(我自己封的XD)Anastacia去年的MV。看來Staring at the sun 是個滿常見的名字XD

好啦,這次是MIKA的Staring at the Sun,同樣收錄在今年專輯中,MV剛剛出爐噢:)是有些輕柔慵懶(?)的曲風。

 

 

Watch the sunset 
 
望著夕陽
 
Hold it from afar 
 
凝視遠方
 
Close as I get
 
我正慢慢接近

To being where you are
 
有你的地方
 

While there's light left
 
趁著天還沒全暗

I sing this song for you
 
我要為你唱這首歌
 
Don't know if you can
 
不知你能否聽見
 
but every day, I do
 
但我每天都唱
 

Here I stand, staring at the Sun
 
我在這裡  望著太陽
 
Distant land, staring at the Sun
 
在遙遠的國度  凝望著落日
 
You're not there, but we share the same one
 
你不在  但我們都看著  同一個太陽
 
 
Miles apart, staring at the Sun
 
相隔千里  一同望著夕陽
 
Distant hearts, staring at the Sun
 
遙遠的兩顆心  凝望著落日
 
One thing's true just like you
 
那樣真實的感覺  就像你 
 
There's only one.
 
是我唯一的太陽

And I don't care if it burns my eyes
 
我不在乎它灼傷我雙眼
 
And I don't care cause my love is blind
 
我不介意  因為愛不需要方向

From staring at the Sun
 
我仍凝望著太陽

From staring at the Sun
 
欣賞夕陽餘暉


Send my love down in those rays of light
 
我的愛  已幻化成一道道曙光

Through your window on your tired eyes
 
穿過你的窗  直達你疲憊的雙眼

Say good morning,
 
向著太陽 
 
Say it to the Sun,
 
向它說早安

Like you're talking, talking to someone
 
就像和你的朋友說話一般
 
Here I stand, staring at the Sun
 
我在這裡  望著太陽
 
Distant land, staring at the Sun
 
在遙遠的國度  凝望著落日
 
You're not there, but we share the same one
 
你不在  但我們都看著  同一個太陽
 
 
Miles apart, staring at the Sun
 
相隔千里  一同望著夕陽
 
Distant hearts, staring at the Sun
 
遙遠的兩顆心  凝望著落日
 
One thing's true just like you
 
那樣真實的感覺  就像你 
 
There's only one.
 
是我唯一的太陽

And I don't care if it burns my eyes
 
我不在乎它灼傷我雙眼
 
And I don't care cause my love is blind
 
我不介意  因為愛不需要方向

From staring at the Sun
 
我仍凝望著太陽

From staring at the Sun
 
欣賞夕陽餘暉
 
 
延伸閱讀&聆聽
 
 
arrow
arrow

    繪緹 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()