噢耶ww恭喜'Wings'雀屏中選拍了Music Video!

Wings可說是專輯中我喜歡的Top 3之一,不論verse 1, verse 2的深情,或是副歌澎湃的合唱,都打動了我的心弦。

編曲很有層次,耐聽耐人賞玩。

 

Wings / 愛之翼

 

When you find me free falling

當妳看見我   從蒼穹外

out of the sky 

無阻力  無止境地下落

And I'm spiraling out of control

我失控地加速度下墜

When I drop like a cannonball

當我想重砲彈

from cloud nine

從九霄雲外飛隕

Just promise you won't let me go
承諾我  妳不會放棄我
 

Say you'll catch me when I fall
妳說妳會接住墮落的我
Wrap your wings around my body
用妳慈愛的羽翼呵護我的身心
When I'm lost in the storm
當我在淒風苦雨中成了迷途羔羊
And I'm calling
我正呼喚著妳
 

Wrap your wings around my body
請用妳愛之羽翼保護我的身軀
Wrap your wings around my body
請用妳愛之羽翼包裹我的魂靈
 
 
 
When we stood on the skyline
當我們與天際站在一線
There was no turning back
從此沒有回頭路
And you said not to stare at the ground
妳說不可以盯著地上看
There's a hole in my parachute
但現在我的降落傘破了個洞
as big as my heart
和妳的心一模一樣
And the gravity's pulling me down
缺了那塊  重力加速度逼得我只能自由落體了

Will you catch me when I fall?
妳是否願意接住墜落的我
Wrap your wings around my body
用妳慈愛的羽翼呵護我的身心
When I'm lost in the storm
當我在淒風苦雨中成了迷途羔羊
And I'm calling
我正呼喚著妳
 

Wrap your wings around my body
請用妳愛之羽翼保護我的身軀
Wrap your wings around my body
請用妳愛之羽翼包裹我的魂靈
Wrap your wings, wrap your wings
妳慈愛的羽翼會守護我四分的軀殼
Wrap your wings around my body
妳溫暖的羽翼會守護我五裂的心靈
 

We're flying above the valley below.......
我們在高空翱翔  底下即是深淵幽壑


Wrap your wings around my body
請用妳愛之羽翼保護我的身軀
Wrap your wings around my body
請用妳愛之羽翼包裹我的魂靈
Wrap your wings, wrap your wings
妳慈愛的羽翼會守護我四分的軀殼
Wrap your wings around my body.......
妳溫暖的羽翼會守護我五裂的心靈
 
 
同場加映
 
我不太會形容。總之變化頗有趣的,意外的耐聽:))
 
 
這首應該和Wings並列特別喜歡<<可是最後那段感覺有點詭
,是在呼應序曲嗎(?)
 
 
很有故事性的歌<<
這裡有歌詞翻譯哦///Hurts. Rolling Stone 中文歌詞翻譯 
arrow
arrow

    繪緹 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()