https://www.instagram.com/p/BnrNoKeh23O/

 

"So that song is about the loveliness of being young and reminiscing of all the things about being young, and going around, and meeting different people. But it was also about how many times until I get to somebody that I really have a connection with."

這首歌說的是年輕的可愛之處和懷念年輕時的一切,認識很多不同人、探索這個世界,也是在說這段時間裡找到真正能交心、有連結的人的過程。

 

 

Wakin' up late back in our youth

在青春歲月的尾聲甦醒

A picture in my pocket of a rose tattoo

口袋裡的一張玫瑰刺青的照片

Stood in the cold 'til our lips turned blue

站在寒風中直到我們的嘴唇發紫

Every little thought that I thought was you

每個湧現的回憶都是你

Do you ever think about way back when?

你可曾想過好久好久以前

Never gettin' worried about where we've been

那些無牽無掛、隨心所欲的日子?

All of our nights spent livin' in sin

那些罪惡的夜晚

When every little heartstring played pretend

每個心動 真真假假真真


 

Oh, I didn't mean to let you go

我並不是真心要放手

Move too fast, when we're fallin' slow

動作得太快 陷入了卻不知不覺

I didn't mean to let you go

我真的沒有要你走的意思


 

How many times do you have to lose

需要多少次失去

How many times 'til it gets to you

需要多少次才能遇見你?

I close my eyes all I see is you

閉上雙眼 看見的只有你

How many times can a heart get bruised

一顆心究竟能留下多少瘀青?

It's an empty room, just empty space that I never use

這顆心空蕩蕩 是我從來沒有填滿過的空白

How many faces will I lie next to

還要有多少不同面容在我的枕頭邊

How many times 'til I get to you

還有多少次 才能讓我遇見那唯一的你?

 

If we could begin and press restart

倘若我們可以重新開始

Drinkin' it straight in a burnt-out car

在一輛爛車裡喝到茫

Wonderin' if there's life on Mars

想著火星上有無生命

Now I'm only wonderin' where you are

現在我只想知道你在哪裡

Feels like runnin' down a one-way street

感覺像是沿著單行道奔馳

Where all those faces meant nothin' to me

路上的面孔之於我毫無意義

All the stars that were left unseen

就像夜空中無數黯淡的星星

Now you're somewhere else not next to me

現在 你在宇宙的某個我觸不到的角落 

 

Oh, I didn't mean to let you go

我真的不希望你離開我

 

How many times do you have to lose

需要多少次失去

How many times 'til it gets to you

需要多少次才能遇見你?

I close my eyes all I see is you

閉上雙眼 看見的只有你

How many times can a heart get bruised

一顆心究竟能留下多少瘀青?

It's an empty room, just empty space that I never use

這顆心空蕩蕩 是我從來沒有填滿過的空白

How many faces will I lie next to

還要有多少不同面容在我的枕頭邊

How many times 'til I get to you

還有多少次 才能讓我遇見那唯一的你?

 

Oh, I didn't mean to let you go

我並不是真心要放手

Move too fast, when we're fallin' slow

動作得太快 陷入了卻不知不覺

I didn't mean to let you go

我真的不希望你走

 

How many times do you have to lose

需要多少次失去

How many times 'til it gets to you

需要多少次才能遇見你?

I close my eyes all I see is you

閉上雙眼 看見的只有你

How many times can a heart get bruised

一顆心究竟能留下多少瘀青?

It's an empty room, just empty space that I never use

這顆心空蕩蕩 是我從來沒有填滿過的空白

How many faces will I lie next to

還要有多少不同面容在我的枕頭邊

How many times 'til I get to you

還有多少次 才能讓我遇見那唯一的你?

 

(KAJ remix)

 



 

Gavin James在我心中有著無可取代的位置。

 

兩張專輯《Bitter Pill》、《Only Ticket Home》分別於2015和2018年秋冬發行,就這麼碰巧,是我當考生的那兩個秋冬。有無數迷茫的、壓抑的、寂寞的、小鹿亂撞的悲歡歲月,是在他的歌聲中度過的。

Gavin James曾在採訪裡提到,他希望他的音樂能讓人睡前聽。

對我而言,他確確實實做到了。從前那個對愛爾蘭音樂文化痴狂的國中生,到現在這個沉迷裁縫與乾燥花的大學仔,每每在夜闌人靜聆聽〈Nervous〉,無瑕的"oooooooo”假音帶給我的那份悸動不曾消失過。

 

(LIVE album + 兩張正規專輯 + 簽名get!我是不理性腦粉XDD)

 

 

延伸聆聽:

 

Last Year - https://www.youtube.com/watch?v=gIVvaEE2ax8

City of Stars (cover) - https://www.youtube.com/watch?v=R4T9iQ9TRFU

When the Party’s Over (cover) - https://www.youtube.com/watch?v=DOW1g62mE7Y

 

(LIVE)

arrow
arrow

    繪緹 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()